10 Ocak 2011 Pazartesi

Kremalı Mantarlı Tavuk

Bu yemek tarifini internette birkaç yerde görmüştüm. Sitelerden biri eti pişirmeye dahi gerek görmezken bir diğeri mümkünse ızgaradan artan etle yapın çok daha güzel olacaktır demişti. Bende kendimce bir orta yol bulup haşladığım etle yaptım. Ama şimdi düşününce ızgara etle çok daha güzel olurmuş diyorum. Bu halini de çok beğendim  fakat benim gibi acemilere özellikle hatırlatmam gereken bişey var. Bu yemek mutlaka sıcak sıcak, yeni pişmişken servis edilmeli. Çünkü ısıtıldığında aynı tadı vermiyor.
Bir dahaki sefere:
-Kekik ve diğer baharatlarla eti terbiyeleyip tost makinasında ızgara yapar gibi pişirmeyi,
-Mantarı ve diğer malzemeleri pişirdikten sonra etin üstüne sos gibi kullanmayı düşünüyorum.
Böylece görünümü de lezzeti gibi mükemmel olacaktır.
Bu uyarılardan sonra artık tarife geçebilirim sanırım :)



Malzemeler:
Yarım kilogram mantar (Ben sadece şapka kısımlarını kullandım)
Yarım kilogram tavuk eti
Yarım su bardağı kadar piyazlık doğranmış soğan
3 yemek kaşığı tereyağı ya da margarin
3 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
1 su bardağı tavuk suyu
Tuz, biber, kekik

Yapılışı:
Tavukları haşlayıp suyunu bir kenarda bekletin. Yağla soğanı tencereye alıp soğanlar yumuşayıncaya kadar pişirin.Soğanlar yumuşayınca mantarı ilave edin tuz , biber ve kekik serpin. Mantarlar solmaya başlayıncaya kadar pişirin, unu da ekleyip birkaç dakika kavurun. Ocak ısısını arttırıp tavuk suyunu ve sütü ilave edin ve malzemeleri iyice karıştırın. Sonra tavuk etini tencereye alıp ocağın altını biraz kısın ve yemeğin baharatlarını ekleyin. Krema koyulaşıp tavuk etiyle özleşene kadar pişirin.

1 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim bu tadı. Ellerine sağlık güzel olmuş.